zaterdag 8 januari 2011

Begin 2011

De eerste week van 2011 bestond voor mij voornamelijk uit het schetsen van nieuwe ideeën en het opzetten van twee nieuwe doeken. Ik had nog drie doeken onderhanden, maar wilde toch alvast met nieuw werk beginnen.

Opzet linkerdeel
drieluik uit 2006

'Three sides to every story:
yours, mine and the truth '

- Bianca van Baast
Ik schilder met olieverf en hoewel ik het een voordeel vind dat olieverf langzaam droogt, is het ook meteen een nadeel. Vooral bij wit, en sommige groene en paarse kleuren moet je soms een volle week wachten tot het droog genoeg is voor een volgende laag. Op zo’n moment is het erg fijn om aan meerdere schilderijen tegelijk te kunnen werken.

Er hangen nu twee schilderijen met een lichte kleur te drogen. Daar zal ik de komende dagen niets aan kunnen doen. Eén werk staat nat op de ezel, maar daar kan ik nog aan verder. En twee werken zijn nu droog genoeg voor een volgende laag. Nog genoeg werk dus!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten