dinsdag 11 oktober 2011

Speciale dank

Soms kan ik mensen zo dankbaar zijn: Vandaar dat ik deze blog even aan twee mensen in het bijzonder richt: Mechteld en Elaby. Twee redders in nood.

Een glimp van je ziel -
Bianca van Baast
Mechteld en Elaby zijn twee deelneemsters aan het ‘Glimp van je ziel’ project. Dit project bestaat uit een gelijknamig schilderij dat door Nederland reist. Elke twee à drie weken verhuist het naar een volgende verblijfplaats. Degene die ‘Een glimp van je ziel’ onderdak geeft bepaald waar het schilderij na twee weken naartoe verhuist. Ik heb daar geen zeggenschap over.

Geïnteresseerden die me spontaan bellen of mailen met de mededeling dat ze graag mee willen doen moet ik dus vaak teleurstellen. Ik kan de reisrichting van het schilderij ten slotte niet bepalen.

Maar soms krijgt een verblijfadres geen vervolgadres gevonden. Dan ben ik dankbaar voor de mensen die spontaan hun adresgegevens bij me hebben achtergelaten. Met een belletje of een mailtje krijgt ‘Een glimp van je ziel’ dan toch de kans om door te reizen. 
Elaby had ook haar adres bij me achtergelaten. Na ruim een jaar kon ik haar eindelijk bellen met de mededeling dat het schilderij bij haar in de buurt gestrand was en op haar wachtte. 
Zij en Mechteld (die ik al langer ken) waren zo enthousiast over het project dat ze meer dan eens zijn uitgerukt om het schilderij op te halen, om het daarna weer door te geven aan een volgende persoon. Dankzij hun hulp heeft het schilderij kunnen doorreizen zonder al te veel bemoeienis van mij. Zo als de bedoeling was. Hierdoor hebben vele mensen alsnog van het schilderij en zijn boodschap kunnen genieten. 
Hartelijk dank dames!

Meer informatie over 'Een glimp van je ziel' project: www.biancavanbaast.nl/project.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten