zaterdag 14 mei 2011

Vincent

Mijn vader is duivenmelker. Telkens als ik langs zijn duivenkooi loop denk ik aan Vincent van Gogh. Men zegt dat Vincent geen tot weinig schilderijen in zijn leven heeft verkocht. En dat één van zijn schilderijen is gebruikt om een kippenkooi dicht te maken. Nou heb ik gelukkig al meerdere schilderijen verkocht, maar zo’n schilderij in een kooi komt me bekend voor; mijn vader heeft een paneel van mij in zijn duivenkooi hangen.

Aardappeleters- Vincent van Gogh
Ik vraag me af hoe Vincent zou reageren als hij wist hoe zijn schilderijen nu worden ontvangen. Vincent lijkt nu ‘more hot then ever’ te zijn. Met de boodschap “Welcome in Vincent’s Homeland” tracht de organisatie Van Gogh Brabant toeristen te trekken naar het Brabantse land. Er blijkt veel interesse voor te bestaan. Diverse touroperators uit binnen,- en buitenland hebben het leven van Vincent van Gogh in Brabant omarmt. Vanaf dit voorjaar kan men in Nuenen, Tilburg, ‘s-Hertogenbosch, Zundert, Etten-Leur en Breda toerbussen vol Vincentfans verwachten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten