woensdag 4 mei 2011

Nieuw schilderij


artwork by Pushead
Als je vroeger tegen mij had gezegd dat ik ooit schilderijen met roze bloemen zou schilderen, dan had ik je voor gek verklaard. Ruim 10 jaar geleden leed ik aan heftige depressies. Alles wat ik maakte was donker en negatief. Dankzij de muziek waar ik in die tijd naar luisterde waren de monsters van o.a. Pushead en Derek Riggs (denk aan Eddie van Iron Maiden) mijn grote voorbeeld. Niet dat ik monsters wilde maken, maar mijn figuren waren niet altijd even lieflijk om naar te kijken.
Eddie the trooper - Derek Riggs

In de jaren die volgde is er veel veranderd. Al die veranderingen, en de nodige emoties en ontdekkingen die daarbij kwamen kijken, waren een grote inspiratiebron voor me. Als je mijn schilderijen op volgorde plaatst leest het als een dagboek.


Nu ik niet meer worstel met depressies kan ik eindelijk genieten van de schoonheid om me heen. Ik leg nu het wonder van het leven vast en hoop dat anderen met mij mee willen genieten.

Bij deze mijn nieuwste werk: A fragrance of beauty

A fragrance of beauty - Bianca van Baast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten