zaterdag 28 mei 2011

Ophelia

Vorige week bezocht ik openlucht museum Middelheim te Antwerpen. Niet direct om de prachtige beelden in het park te bekijken. Nee…..
Twee jaar geleden had ik me voorgenomen, tijdens een kort bezoek, terug te komen om foto’s te maken van de prachtige bomen die er aan het water staan.


Ophelia - Bianca van Baast
Dit keer liep ik dus gewapend met camera te genieten van het park en het mooie weer toen ik ‘Ophelia’ in het water zag drijven. Ophelia is een personage uit Shakespeares toneelstuk Hamlet. In het stuk wordt Ophelia krankzinnig na het verlies van haar vader en het vertrek van haar geliefde Hamlet. Als ze zingend langs de oever van de rivier loopt om bloemen te plukken valt ze er in en verdrinkt.

De Ophelia die ik zag was een drijvend stuk boomstam dat me deed denken aan het schilderij van Sir John Everett Millais met daarop de verdronken Ophelia in het water.







ophelia - Sir John Everett Millais


Geen opmerkingen:

Een reactie posten