vrijdag 23 december 2011

Dus je schildert de hele dag?

Als ik vertel dat ik kunstschilder ben, wordt mij regelmatig de vraag gesteld, “Sta je dan elke dag en de hele dag te schilderen?”. Het antwoord is “Nee”.

Schilderen is maar een onderdeel van het kunstenaarschap. Een kunstenaar is tevens ondernemer. Er komt dus heel wat meer bij kijken.
De afgelopen 2 maanden bijvoorbeeld zaten mijn dagen, naast het schilderen en schetsen, vol met de volgende activiteiten:

- Up to date blijven d.m.v. (vak)literatuur, lezingen, training en cursussen 
- Verkocht werk afleveren bij klanten 
- Inschrijven voor nieuwe exposities en projecten. 
- Brainstormen met ondernemers (Kunstenaars hebben een andere kijk op zaken, waardoor het soms verhelderd kan zijn om ze te betrekken bij een nieuw project. In de afgelopen 2 maanden ben ik betrokken geweest bij 2 verschillende brainstormsessies voor nieuwe projecten.) 
- Blog, hyves, mail en website bijhouden
- Contact met designer en drukker betreffende de nieuwe kaarten van ‘Een glimp van je ziel’.
- Communicatie met pers en deelnemers voor een artikel n.a.v. het project ‘Een glimp van je ziel’ dat 4 jaar bestond.
- Kennismaking met nieuwe galeries. (Meestal ga ik in deze periode ook nog naar kunstbeurzen, maar dat is in de afgelopen 2 maanden niet gelukt.) 
- En niet te vergeten: administratie.

Ondertussen staan er enkele doeken te drogen in mijn atelier. Ze wachten op een nieuwe laag verf. 
Bij deze, als voorproefje, een detail van één van de werken waar ik mee bezig ben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten