dinsdag 26 juli 2011

Wederzijdse beïnvloeding

Ik vind het heerlijk om videoclips te kijken. Sommige muziekvideo’s zijn complete kunstwerken. Ze werken enorm inspirerend voor me. 

Candy stick forest - Will Cotton
Laatst viel het me op dat het ook andersom werkt; Sommige videoclips zijn duidelijk geïnspireerd op kunstwerken.
Zo kan niemand er omheen dat de schilderijen van Will Cotton tot leven komen in de ‘California girls’-clip van Katy Perry met Snoop Dogg.

In 'Losing my religion' van R.E.M. zie ik een schilderij van Caravaggio voorbij komen.

En tijdens het begin van Lady Gaga’s ‘Bad Romance’ videoclip zag ik blij verrast een link naar de figuurtjes van Peggy Wauters.

Ik ben benieuwd of jullie er nog meer kennen. Meld het even via een linkje hieronder.

Thomas - Caravaggio

detail beeld - Peggy Wauters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten