woensdag 9 maart 2011

Mr and mrs Perfect


Sssuper - Bianca van Baast
Mijn eerste mannelijke model zocht me na lange tijd weer eens op in mijn atelier. Na wat bij te hebben gekletst, kwam het gesprek op mijn schilderij ‘Sssuper’. Ik had het geschilderd met de hedendaagse vrouw in gedachten. Als je de media moet geloven is deze vrouw perfect in alles. Ze is een liefhebbende moeder en zo mooi als een fotomodel. Ze is een carrièrevrouw, kan heerlijk uitgebreid koken en is een beest in bed. 


Ik zie een heleboel vrouwen om me heen hun best doen om te voldoen aan dit plaatje. Helaas eindigt het tot nu toe altijd met een burn-out. 

Mijn model begon onrustig te draaien op zijn stoel en zei “En wij mannen dan…? We moeten een dik salaris verdienen, maar ondertussen wordt wel verwacht dat we elke avond op tijd thuiskomen om het vlees te snijden. We moeten een perfecte huisman zijn, die ook nog eens zijn emoties toont, maar je mag geen watje zijn! Vrouwen zien ons graag ruig en macho, maar tegelijk willen ze ook een metroman met een gespierd lijf.” Hij zakte vermoeid onderuit.
Tja, daar had ik niet van terug. Die mannen van tegenwoordig hebben het ook niet makkelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten