maandag 23 december 2019

Laatste nieuwsbrief van 2019

Met een nieuwe expositie en diverse ontwikkelingen.
Ps: wat wordt jouw #eenglimpvanjezielchallenge?
----------------------------------------------------------------------------------
Al(l)one - Bianca van Baast
2019 is alweer bijna voorbij. En ik heb dit jaar maar weinig van me laten horen. Mede omdat er achter de schermen veel gebeurde waarover ik verder weinig kon melden.
Hoewel ik nog altijd schilder - er staat weer een grote solo expositie in het nieuwe jaar gepland - ligt mijn focus steeds meer op hetgeen ik wil UITDRAGEN met mijn schilderijen en teksten. Namelijk, je kunt je leven vormen door je eigen-wijsheid te volgen.
Door beeld en tekst steeds meer te combineren, en een voorbeeld te geven met mijn eigen leven, ontstaan er daardoor nieuwe mogelijkheden en samenwerkingen. Dat blijkt wel uit de interviews voor (lokale) bladen en tv die ik de afgelopen weken heb mogen geven en het verzoek om als gastdocent op te treden op een middelbare school.

Tijdens één van de interviews vroeg men mij wat me het meest is bijgebleven aan het project Een glimp van je ziel. Om uw geheugen op te frissen: Tien jaar lang reisde het schilderij Een glimp van je ziel door Nederland en vroeg het iedereen die het onderdak verleende: ‘Wat bezielt je?’
Ik heb heel wat mooie reacties mogen ontvangen, maar het meest dankbaar ben ik voor de mensen die na aanleiding van het schilderij gesprekken zijn aangegaan met vrienden, familie en hun gezin over bezieling. Want wie deelt wat zijn of haar leven mooier maakt, laat dit groeien.

Vandaar mijn uitdaging aan u, om tijdens deze  feestdagen, een tijd van bezinning, eens stil te staan bij wat u (en de ander) bezielt: Wat geeft u het gevoel te LEVEN, in plaats van te overleven of geleefd te worden? Welke gedachten en visies horen daarbij? Deel ze met anderen. Offline, of online met #eenglimpvanjezielchallenge, en laat het groeien.

Mooie dagen toegewenst en graag tot ziens in het nieuwe jaar.

Lieve groet,
Bianca van Baast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten