donderdag 24 oktober 2019

Dagdromen

Ik vroeg een familielid eens ‘Wat wil je? Waar droom je van?’ Ze antwoordde met zinnen als ‘Ik ben het beu om… Ik heb geen zin in… Ik wil niet langer dat...’
Ze wist precies wat ze NIET wilde, maar had geen idee van wat ze eigenlijk wel wilde. Haar omstandigheden waren verre van ideaal en natuurlijk verlangde ze naar een betere situatie, maar in een maatschappij waarin men verwacht dat je rationeel bent, had ze zich het dagdromen afgeleerd.

Dagdromen is één van de thema’s in mijn schilderijen. Ik ben ervan overtuigd dat het heel goed is om je regelmatig even terug te trekken en je bewust te worden van je dromen, wensen en verlangens. In de realiteit van deze wereld kun je snel verstrikt raken in de emoties, intenties en doelen van een ander. Maar als je daar in blijft hangen, hoe kun je dan ooit je Zelf verwezenlijken?

Bij deze deel ik even een link. Een geweldige blog over dagdromen van Genezen Online: https://bit.ly/32M9rIK

In the midst of creation - Bianca van Baast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten