maandag 6 februari 2012

Go your own way

Current - Bianca van Baast

Afgelopen vrijdag sneeuwde het flink in Nederland. Terwijl ik de sneeuw naar beneden zag komen dacht ik aan wat ik ooit hoorde zeggen: ‘geen één sneeuwvlokje is hetzelfde’. Hetzelfde geldt voor ons mensen. Toch vreemd dat we dan zo ons best doen om allemaal hetzelfde te zijn.

We schudden ons hoofd als we de anonieme mensenmassa’s in Noord Korea zien. Maar eigenlijk creëert de Westerse wereld een zelfde massa. Dagelijks worden we bestookt met de nieuwste trends, feitjes en weetjes die ons allen gelukkig gaan maken als we ze maar opvolgen. We bekritiseren elkaar én onszelf, als we niet kunnen voldoen.
Niet afwijken van de massa voelt veilig, maar is nooit lang vol te houden. Een mens moet zichzelf kunnen uiten. Door af te wijken creëert men mogelijkheden om nieuwe dingen te ontdekken en die zijn weer nodig om vooruitgang te boeken.
Tegenstroom - Bianca van Baast

In mijn schilderijen tracht ik duidelijk te maken dat, van binnen iedereen hetzelfde is. We kennen tenslotte allemaal verlangens, gevoelens en emoties. Maar hoe en in welke mate dat tot uiting komt is voor ieder mens anders. Geef dus iedereen de vrijheid om zijn eigen weg te gaan ook al is dit niet de jouwe.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten