vrijdag 24 juni 2011

Water

Jaren geleden kocht ik op de rommelmarkt een buitenlands boekje met daarin prachtige foto’s van water, bekeken onder een microscoop. Ik kocht het blad als mogelijke inspiratiebron voor nieuwe schilderijen. Dat het me op een heel andere manier zou inspireren had ik niet verwacht.

Fountain of life - Bianca van Baast 
In 2004 schilderde ik het schilderij Fountain of life. Parels vallen uit de hemel en op de huid van een jonge vrouw. Hierdoor veranderen de parels in helder water. De parels geven de waarde weer van water. In een welvarend land als Nederland vergeten we nog weleens wat een geluk het is schoon drinkwater te hebben direct uit de kraan.

Na het zien van de docu film “What the bleep do we know’ en later ‘Down the rabbit hole’ werd ik me nog meer bewust van water. Ook begreep ik eindelijk de waarde van het boekje dat ik jaren geleden had gekocht. Het toont de resultaten van het onderzoek die Dr. Masaru Emoto deed naar de invloed van positieve en negatieve gedachten op water.

Bekijk onderstaande filmpje eens en bedenk dat wij voor 70% uit water bestaan.


 www.masaru-emoto.net

Geen opmerkingen:

Een reactie posten